was successfully added to your cart.

Συνέντευξη του Διευθύνοντα Συμβούλου της ForHealth Στράτου Γρημανέλη στο Περιοδικό “The Doctor”

By 28 Μαρτίου 2016Άρθρα

DOC: Κε. Γρημανέλη πείτε μας λίγα λόγια για την ForHealth.

Η ForHealth είναι μια νέα εταιρεία, με όραμα την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας προς Ασθενείς, Επαγγελματίες Υγείας και Φαρμακευτικές Εταιρείες. Όλοι οι συνεργάτες της εταιρείας μας είναι επαγγελματίες με εμπειρία στην κατανόηση των προβλημάτων για τη βελτίωση της Φαρμακευτικής Συμμόρφωσης, το σχεδιασμό και την εφαρμογή Προγραμμάτων Υποστήριξης Ασθενών και Φαρμακευτικής Συμμόρφωσης. Στην ForHealth πιστεύουμε ότι ο Ασθενής δικαιούται να λαμβάνει υψηλού επιπέδου Υπηρεσίες Υγείας, αναφορικά με την Εκπαίδευση στη σωστή χορήγηση του φαρμάκου και στην διαχείριση της ασθένειας του.

 

DOC: Σε αυτήν την δύσκολη συγκυρία για την χώρα μας, αλλά και για την Ευρώπη, τι ήταν αυτό που σας ώθησε να ξεκινήσετε αυτήν την προσπάθεια;

Βρίσκομαι  στον χώρο της Υγείας πάνω από 23 χρόνια. Τα τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει πολλές και σημαντικές αλλαγές στο σύστημα Υγείας της χώρας μας.  Επιπλέον, οι πρόσφατες πρωτοβουλίες για τη μεταρρύθμιση του Συστήματος Υγειονομικής Περίθαλψης, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας και μείωση του κόστους, έχουν καταστήσει επιτακτική ανάγκη για τους εμπλεκόμενους Φορείς να προχωρήσουν πέρα από τις παραδοσιακές προσεγγίσεις και να αναζητήσουν νέες, αποδοτικότερες λύσεις.

 

DOC: Λίγο πριν αναφερθήκατε στον όρο Συμμόρφωση. Γιατί είναι τόσο σημαντική η συμμόρφωση;

Ως συμμόρφωση ασθενών (patient adherence) ορίζεται ο βαθμός κατά τον οποίο ο ασθενής τηρεί τις συμβουλές του γιατρού του. Δυστυχώς όμως σχεδόν ποτέ κάποιος ασθενής δεν τηρεί επακριβώς τις συμβουλές που του έχουν δοθεί.

Το πρόβλημα της μη συμμόρφωσης έχει αναγνωρισθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, όπου σε έκθεση του το 2003 αναφέρεται ότι η Φαρμακευτική Συμμόρφωση ασθενών σε χρόνιες θεραπείες, είναι μόνο 50 %. Επίσης 49% των ασθενών παραδέχονται ότι έχουν ξεχάσει να πάρουν το φάρμακο τους, 31% δεν έχουν εκτελέσει την συνταγή η οποία τους δόθηκε ενώ 29% έχουν σταματήσει τη λήψη του σκευάσματος τους, πριν αυτό τελειώσει.  Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι σε παθήσεις όπως Διαβήτης, Υπέρταση, όπου ο ασθενής δεν βιώνει έντονα τα συμπτώματα της ασθένειας του,  η συμμόρφωση στη θεραπεία μειώνεται τουλάχιστον 40%, τους 3 πρώτους μήνες.

 

DOC: Ποιες είναι οι επιπτώσεις της μη συμμόρφωσης;

Σήμερα υπάρχουν όλο και περισσότερες ενδείξεις που υποδηλώνουν ότι οποιαδήποτε προσπάθεια αύξησης της φαρμακευτικής συμμόρφωσης, θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στην υγεία του πληθυσμού, όπως μείωση των επιπλοκών αυξάνοντας παράλληλα το προσδόκιμο ζωής των ασθενών, επιβράδυνση κλινικής εξέλιξης της νόσου, μείωση των εισαγωγών στα νοσοκομεία, συγχρόνως όμως και μείωση του κόστους θεραπείας και νοσηλείας των Ασθενών για τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

Στις Η.Π.Α η μη συμμόρφωση κοστίζει ετησίως $ 300 δισεκατομμύρια, σε άμεσες και έμμεσες δαπάνες, ενώ για κάθε δολάριο που δαπανάται σε Πρόγραμμα Υποστήριξης, το όφελος για το Σύστημα Υγείας είναι $ 7 για ασθενείς με Διαβήτη και $3,98 για ασθενείς με Υπέρταση.

 

DOC: Ποιες είναι οι λύσεις που μπορεί να προσφέρει η ForHealth;

Υπάρχει η δυνατότητα να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε Προγράμματα με κριτήριο τις ανάγκες της θεραπείας και τις ιδιαιτερότητες κάθε σκευάσματος, με σεβασμό στην προσωπικότητα του κάθε ασθενή, συνδυάζοντας τις 3 βασικές οργανωτικές δομές της ForHealth, δηλαδή το Δίκτυο Νοσηλευτών και Επαγγελματιών Υγείας, το Τηλεφωνικό Κέντρο Υποστήριξης και το Λογισμικό Σύστημα Υποστήριξης. Ένα πρόγραμμα μπορεί να αποτελείται από

  • Γραμμή υποστήριξης στελεχωμένη από εξειδικευμένους επαγγελματίες υγείας όπως νοσηλευτές, διατροφολόγους, ψυχολόγους
  • Εκπαίδευση ασθενών και οικείων στην σωστή χορήγηση του σκευάσματος και στην διαχείριση της ασθένειας
  • Υπενθυμιστικές υπηρεσίες ανάλογα με τις απαιτήσεις της θεραπείας

Επίσης οι νέες τεχνολογίες μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε αυτήν την προσπάθεια, καθώς μέσω ειδικής συσκευής ο ασθενής ή οι οικείοι του μπορούν να λαμβάνουν αυτόματα υπενθύμιση στο κινητό τους σε περίπτωση μη έγκαιρης φαρμακοληψίας.

Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι μέσα από όλες αυτές τις αλλαγές, αυτό που διαφαίνεται έντονα είναι ότι ο ασθενής πλέον τίθεται στο επίκεντρο. Όλοι μας ζούμε την εποχή των αλλαγών όπου η ανάπτυξη του διαδικτύου και γενικότερα των ψηφιακών υπηρεσιών  δίνει στους ασθενείς σημαντικές δυνατότητες όπως η εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία. Τώρα πια οι ασθενείς δεν είναι αποκομμένοι ο ένας από τον άλλο καθώς μπορούν να ενημερώνονται  και ανταλλάσουν πληροφορίες μεταξύ τους.  Οι ασθενείς αναζητούν πληροφορίες και λύσεις στα προβλήματα τους. Είμαστε εδώ να στηρίξουμε κάθε προσπάθεια που θα μπορούσε να συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των συνανθρώπων μας.


Πηγή: THE DOCTOR JOURNAL